012-4064790

TANDA- TANDA KEKURANGAN KALSIUM




Assalamualaikum semua.

Hari ni teruja nak cerita tentang pil putih ... Ostematrix. Sebab bulan ni ada promosi best...Beli 6 Percuma 1 dan  beli 2  diskaun 5%


Jom kita study apakah tanda-tanda kekurangan kalsium?






1. Badan selalu letih
2. Kaki mudah cramp, kebas dan selalu lenguh.
3. Mudah sakit gigi dan gusi mudah berdarah
4. Rambut kasar
5. Tumit kaki pecah
6. Sembelit

Cuba check ada tak tanda-tanda ini kat diri masing-masing. Saya sendiri ada mengalami masalah seperti diatas.


Untuk info wanita lebih berisiko lebih tinggi untuk mengalami masalah kekurangan kalsium dan mudah mendapat Osteoporosis iaitu tulang rapuh. Kenapa wanita?Struktur tulang lelaki lebih padat dan lebih besar dibandingkan dengan tulang wanita. Jadi wanita lebih terdedah kepada masalah tulang rapuh.



Osteoporosis sebenarnya menjadi pembunuh senyap terutamanya pada wanita yang berumur 50an keatas Kerana tanpa kita sedari kita  sentiasa kehilangan kalsium setiap hari kalau tidak diganti dengan sendirinya kita akan terdedah kepada risiko osteporosis(tulang rapuh). Kalau kita terjatuh mudah sahaja bahagian tulang akan patah dan boleh menyebabkan hilang keupayaan kekal.


Faktor kehilangan kalsium oleh wanita

1.Haid

Setiap bulan wanita akan kehilangan darah haid . Apa yang ada dalam darah haid ? Darah dan dinding sel- sel yang mati. Kalsium amat diperlukan untuk pembinaan semula dinding sel.


2. Ketika Hamil

Fetus dalam kandungan ibu memang memerlukan kalsium dengan banyak. Sumber kalsium diperolehi dari makananyang diambil oleh ibu sekiranya sumber kalsium masih tidak cukup. Kalsium dari ibu sendiri akan diserap oleh fetus.Sebabitu kita sering mendengar ibu-ibu mengalami kerosakan gigi  disebabkan pengambilan kalsium yang tidak mencukupi.


3. Menyusu
Sebaik sahaja melahirkan bayi. Ibu-ibu juga perlukan banyak kalsium untuk penghasilan susu yang banyak.

4.Pengambilan Pil Perancang Keluarga

Wanita yang mengambil pil perancang juga berisiko kehilangan kalsium dengan banyak.Pengambilan  pil perancang dalam jangka panjang boleh mendedahkan kepada risiko osteoporosis.


Tips pemilihan kalsium


                                             

                         

1. Hindari jenama yang mengandungi kalsium semata-mata. Banyak jenama yang di jual di Farmasi dan kita mesti bijak memilih. Kita perlu memilih pil kalsium yang mengandungi mineral-mineral lain yang mmbantu penyerapan kalsium. Sekiranya penyerapan kalsium  tidak sempurna akan menyebabkan masalah batu batu karang.



Ostematrix pilihan terbaik

1. Mudah ditelan

Tablet ostematrix ni sangat  mudah ditelan dan tiada bau. Sangat sesuai untuk mereka yang tidak gemarkan susu. Anda perlu mengambil 4 gelas minuman susu kalsium tinggi setiap hari untuk mencukupkan keperluan kalsium semasa.

                    
2.Lengkap
Secara umumnya keperluan kalsium setiap individu dewasa ialah 1000 mg . Setiap tablet ostematrix bersamaan dengan 250mg .Anda hanya perlu mengambil 4 biji untuk keperluan kalsium harian.

Ostematrix mengandungi kalsium, Magnesium, Vitamin D dan vitamin lain seperti Boron, Mangan dan ferum. Vitamin D  sangat penting untuk membantu penyerapan kalsium..

InsyaAllah dengan pengambilan ostematrix dapat membantu kita untuk lebih sihat  disamping keluarga tercinta.

                                                 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Mimi Rohana untuk:-
FREE CONSULTATION
012-4064790
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!







Feel Free to Share!

Jemput share entri ini dengan rakan dan saudara anda sekiranya anda suka dan rasakan ia bermanfaat untuk mereka



Apa Kata Anda?