012-4064790

DULU GOUT .. SEKARANG DAH BOLEH MAIN GOLF

Assalamualaikum dan  salam sejahtera


Hari ni saya nak cerita tentang penyakit Gout pula.. Selalu orang kata penyakit ni penyakit orang kaya... Sebabnya mungkin berkaitan dengan  pengambilan makanan  dan minuman yang terlebih khasiat.

Dari segi fisiologi badana manusia  bahan kumuh dikumuhkan  melalui air kencing. Tetapi bagi pengidap gout asid urik yang berlebihan tidak dibuang tetapi  berkumpul pada sendi.

Biasanya penyakit ini menyerang lelaki yang berumur antara 30-60 tahun. Wanita pula jarang-jarang menghidap penyakit ini sebelum monopous.

Tanda -tanda penyakit 


*Gout lazimnya menyerang ibu jari kaki.
*Ibu jari kaki menjadimerah, panas , bengkak dan tersangat sakit
*Sendi yang di serang menjadi bisa sehingga geseran  dengan selimut pun menyeksakan.
* Gout juga boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

Komplikasi

* Asid urik boleh berkumpul dibawah kulit membentuk benjolan di panggil 'tophi'




* Saluran kencing ia boleh berkumpul membentuk batu karang
* Penghidap gout juga sering  menghidap penyakit atau masalah kesihatan lain seperti
   
        -Kegemukan
        -Darah tinggi
        -Diabetes

Rawatan

Gout adalah penyakit yang boleh dirawat.Selain itu  makanan dan minuman tertentu perlu dikurangkan contoh seperti makanan laut. seperti udang, sotong  dan ketam.




Baru-baru ni kawan sekolah juga mengadu suami beliau ada masalah gout. Cerita kawan saya suaminya hanya bertahan dengan ubat tahan sakit sahaja. Kesian betul  bila saya mendengar cerita beliau. 

Beliau juga bertanya tentang suplimen shaklee untuk merawat penyakit suaminya. saya mencadangkan agar beliau mencuba Alfalfa, Omega dan Performance Drink sebagai set asas merawat gout.


Alhamdulillah  selepas seminggu  suami beliau mengambil set ini kesihatan suami kawan saya semakin baik. Cerita kawan saya  suaminya dah boleh menyangkul dan berkebun dan mula   bermain golf!!!

Saya rasa sangat gembira kerana dapat membantu meyelesaikan masalah suami kawan saya .Saya doakan semoga beliau  lebih sihat  ceria.




Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Mimi Rohana untuk:-
FREE CONSULTATION
012-4064790
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!




Feel Free to Share!

Jemput share entri ini dengan rakan dan saudara anda sekiranya anda suka dan rasakan ia bermanfaat untuk mereka



Apa Kata Anda?