012-4064790

3 Sebab Ayah Kena Stroke- Vivik Tonik Penawar

Assalamualaikum

Bulan puasa tahun ini genaplah 1 tahun 7 bulan ayah kena stroke. Kami tidak pernah menyangka ayah akan kena stroke. Sebelum ini ayah memang aktif berkebun . Ayah tidak obesiti dan tiada masalah kencing manis tapi ayah adalah perokok tegar. Memang berkotak-kotak sehari. Bab rokok ni memang  tiada siapa berani menegur ayah.

Selain merokok ayah juga ada kolestrol yang tinggi. Pernah sekali pergi check dekat klinik memang bacaan kolestrol ayah  sangat tinggi dan ayah ada darah tinggi juga.

Selepas ayah kena stroke saya  cuba buat pengamatan  sebab-sebab kenapa ayah terkena stroke sebagai iktibar buat kita semua.

1. Corak pemakanan
durian raja buah-buahan

Sedapnya durian

Dari segi pemakanan ayah memang gemarkan durian. Memang kalau jumpa durian orang jual pasti ayah akan beli.Kalau boleh hari-hari ayah nak makan durian . Ayah sangat pakar tentang durian walaupun kami tak ada dusun.

Daging

Daging juga  makanan kegemaran ayah . Ayah suka sangat kalau ada daging bakar.Makan nasi mesti bertambah-tambah.

Udang Lipan

Pernah sekali ayah teringin sangat makan udang lipan yang dimasak dengan maggi. Udang lipan memang sedap dan manis rasanya.Memang berselera ayah makan. Udang lipan memang terkenal dengan kadar kolesrol yang tinggi.

Keesokan pagi ayah jatuh dalam bilik air dan  ditahan di  ICU kerana hypertension yang sangat tinggi. Lebih kurang seminggu juga ayah berada dihospital.Itulah kali pertama ayah masuk ward  tapi ayah kena  stroke lagi.



1. Rokok

Sebagai perokok tegar ayah memang tak dapat dipisahkan dengan rokok . Nasihat anak-anak memang tak berbekas untuk ayah. Jawapan ringkas ayah " tak pa sihat lagi". Maka tabiat merokok diteruskan tahun demi tahun. Kalau tak ada rokok kotak , rokok daun  pun boleh jugak.


3.Ubat  siam

Ayah memang suka makan ubat. Apa jenis ubat yang  yang dijual yang dapat menyembuhkan penyakit  ayah akan beli. Ubat urat  sendi, ubat siam semua ayah beli. kononnya dapat menyembuhkan penyakit dengan segera.Pengambilan maajun dan ubat tanpa pengesahan KKM sangat bahaya kerana kandungan streroid yang tinggi Tapi ayah tidak peduli  asalkan sakit urat  hilang beliau akan makan juga.





Ini pula ubat tonik pati ikan haruan  antara ubat yang menjadi kegemaran ayah. Ubat-ubat sakit urat dan ubat tonik ini dijual dengan harga yang murah di kedai-kedai runcit.


Ayah mula pergi mengurut

Disebabkan saya anak sulung dan telah berkahwin hubungan saya  dengan mak adalah rapat. suatu hari mak beritahu ayah dah pergi mengurut kerana masalah" mati pucuk". Tetapi mengikut pembacaan saya salah satu sebab mati pucuk adalah kerana perokok tegar dan juga ubat-ubat streoroid.Ketagihan rokok disebabkan oleh nikotin yang terdapat dalam rokok sangat bahaya. Nikotin menyebabkan salur darah ke zakar tersumbat dan menjadi sempit dan boleh menyebabkan perokok mengalami masalah mati pucuk


Add caption
Akhirnya ayah lumpuh

Januari  2013  selepas pulang dari sekolah saya singgah dirumah ayah dan mak beritahu ayah tak sihat dan kaki ayah tak boleh gerak.Selepas di bawa kehospital  doktor telah menjalankan X ray dikepala ayah dan keputusan x ray menunjukkan  ada sedikit pendarahan dibahagian kiri otak dan ayah kemungkinan akan lumpuh.

 Berderau darah saya  mendengar penerangan doktor. " Ya Allah pelihara dan pulihkan kembali kesihatan ayahku  Ya Allah" doa saya setiap solat. Tak dapat saya bayangkan ayah yang lincah bergerak hanya akan terlantar dia  diatas katil sahaja.

Vivik penawar 

Selepas seminggu dihospital ayah pulang kerumah. Kami adik beradik mencari pelbagai alternatif untuk mengubati penyaki ayah. seperti mengurut berbekam dan akupunture. Saya juga cuba mencari supliment untuk ayah sehinggalah saya berjumpa dengan vivik. Alhamdullilah dengan pengambilan vivik satu sudu kecil 2 kali sehari telah banyak membantu ayah dari segi pemulihan ingatan dan penyembuhan stroke.


Hari raya tahun lepas ayah terlantar

wajah sayu ayah

Setiap hari mak akan menyuapkan makanan

Beransur sembuh

Selepas setahun alhamdulliah kini ayah beransur sembuh  dan boleh mengesot sendiri kebilik air.Kini ayah boleh menguruskan diri sendiri. Walaupun belum pulih sepenuhnya tapi kami sekeluarga gembira dengan perubahan diri ayah. Kami doakan semoga ayah akan pulih seperti sediakala.


ayah sudah boleh mengesot
Vivik Tonik Ajaib Penawar  Penyakit

Kandungan vivik



Cara pengambilan 

Setiap pagi ambil satu sudu teh vivikselepas sarapan 2 kali sehari . Rasa masam manis anggur Muscadine yang mempunyao lebih satu kromosom sangat bermanfaat untuk menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti bakteria.

Cara penyimpanan

Selepas dibuka botol vivik150ml  ini perlu disimpan di dalam peti sejuk. Satu botol vivik ini boleh tahan selama 1- 1 1/2bulan.


Saya dan Vivik

Sebagai ibu berkerjaya dan mempunyai 6 orang anak saya juga mengamalkan vivik untuk membantu kecergasan sepanjang hari.Sebagai pengamal vivik saya sendiri rasa tidak letih walaupun ketika berpuasa. Selepas pulang dari kerja saya dapat melakukan kerja rumah seperti biasa tanpa rasa  keletihan dan badan terasa lebih cergas.

Testimoni pesakit
testimoni pesakit


Walaupun harga vivik agak mahal  RM 475 tetapi anda boleh dapatkan dengan harga yang jimat dengan menjadi ahli dengan yuran serendah Rm 75 sahaja. Tambahan pula bulan  Julai ada promosi yang menarik untuk vivik.

Sekiranya anda berminat untuk menjana pendapatan secara partime /fulltime dan ingin 3,4,5 angka jom join group MFMS yang sangat happening diMalaysia.

MIMI ROHANA AMJAN
SID 929478
SMS /WHATSAPP 012-4064790

www.mimirohana.com

http://www.ebookniaga.com/sorryboss/mimirohana






Feel Free to Share!

Jemput share entri ini dengan rakan dan saudara anda sekiranya anda suka dan rasakan ia bermanfaat untuk mereka



Apa Kata Anda?