012-4064790

SI MERAH VIVIK KEGEMARAN AYAHKU...

Kisah Ayah ku..


Ayah saya memang sangat rajin berkebun. Pagi-pagi lagi ayah dah mula start kerjanya .Cangkul memang dah jadi sahabat beliau. Tanah disekeliling rumah  hijau dpenuhi dengan tanaman tebu. Ayah memang pandai bab  tanam tebu. Pokok tebu ayah  tumbuh subur dan kebun tebu ayah memang bersih. 

Boleh golek-golek la kata orang kampung.  Ayahku ini bekas seorang askar yang sangat berdisipln , kemas dan sangat punctual dengan masa .Tak hairanlah kalau ladang tebu ayah suburdan sangat bersih. Maklumlah bekas askar katakan…. Tebu ayah ada  yang dijual batang dan selebihnya ayah mesin untuk jual air tebu. Manis sungguh air tebu ayah. Kata ayah kalau nak tebu manis mesti letak baja tahi ayam.

Kini dah hampir setahun ayah lumpuh. Dah tak boleh kemana-mana lagi. Hanya  terbaring di tempat tidur sahaja. Makan minum .. kebilik air semua perlu di bantu.... Ayah dah tak terdaya lagi.. Ayah tak segagah dulu...dengan batang cangkulnya.. Sedihnya..... sabarlah wahai ayahku... ibuku.. semua ini dugaaan Allah. Pasti ada hikmah  disebalik UjianNYa.

tebu ayah subur

                                                                kenangan  semasa hari raya



                                                             kini ayah hanya terbaring


                                                                     sudah setahun



                                                                Tebu ayah terbiar
                                                         
                                                       Tiada lagi deretan kacang bendi ayah

Pelbagai  ikhtiar diusahakan untuk  memulihkan keadaan ayah seperti mengurut, rawatan akupuntur, dan berbekam. Saya sendiri cuba mencari  suppliment untuk ayah. Mungkin ini sebagai asbab saya berjumpa dengan produk Shaklee. Alhamdullilah disamping rawatan tradisional dan pengambilan suplimen shaklee terutamanya Vivik, AJHT,Ostematric, alfalfa, Vitalea , lecithin keadaan ayah saya semakin pulih.

Kini ayah boleh bangun dan duduk sendiri. Untuk ke bilik air ayah sudah boleh mengesot perlahan-lahan. Alhamdullilah syukur sangat-sangat di pertemukan dengan  produk Shaklee. Si Merah Vivik  tu memang menjadi kegemaran  ayah kerana  rasanya yang manis. Kini masalah sembelit ayah sudah berkurangan. Untuk mengurangkan sembelit ayah saya berikan Herbalax sekali sekala.

Ingatan ayah pun semakin baik walaupun tidak sepenuhnya. Hasrat asal untuk mencari supliment untuk ayah . Kini saya sendiri mendapat lebih rezeki dengan tidak disangka-sangka. Kini  sudah 4 bulan saya mengenggam  4 angka bonus Shaklee  dan telah berjaya naik rank menjadi senior supervisor.

Allah…. Allah…  nikmat apa lagi yang nak di dustakan. Sesungguhnya  perancangan Allah itu sangat hebat. Tak terduga dek akal. Dalam Shaklee kami di kelilingi dengan insan-insan yang hebat  yang sentiasa hebat serta berada dalam aura yang positif.

Semoga Allah sentiasa merahmati kedua ibubapaku. Dengan rezekiMU ini ya Allah  saya ingin berkongsi dengan insan yang lain agar dapat sama-sama merasa Indahnya Bisness Shaklee ini.

VIVIK KEGEMARAN AYAH


Sekiranya anda berminat untuk mendapat pendapatan  3-4-5 angka dengan modal serendah RM75.00  sms whatsaap
                      012-4064790(MIMI ROHANA)
                                 www.mimirohana.com
         http://www.ebookniaga.com/sorryboss/mimirohana





Feel Free to Share!

Jemput share entri ini dengan rakan dan saudara anda sekiranya anda suka dan rasakan ia bermanfaat untuk mereka



Apa Kata Anda?